close search

popularne tagi

Autorki

Głodna platforma korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Jak dać się lepiej poznać marce? Jak z nią rozmawiać?

Zaangażowanie marek w różne formy wytwarzania dodatkowych treści, takich jak podcasty czy e-booki pozwalają osadzić je w konkretnym kontekście. Jak rozpocząć kreatywnie współprace, co zrobić. czego unikać?

Od czasu wybuchu pandemii spędzamy zdecydowanie więcej czasu przed ekranami komputerów i telefonów, tym samym konsumując więcej treści. Przy tak dużej ilości informacji podchodzimy do nich bardzo selektywnie. Walka marketingowców toczy się więc obecnie o to, aby zaciekawić i przywiązać Klienta do marki. Cieszy mnie fakt, że budowanie świadomości marki w oparciu o wartości z jakimi się identyfikuje, jest coraz popularniejsze. To bardzo odświeżające. Równo rok temu stworzyliśmy dla marki Electrolux E-BOOKa “Jaki smak ma świat”. Byliśmy odpowiedzialni za produkcję contentu zdjęciowego i wideo oraz dostarczenie dedykowanych przepisów z wykorzystaniem akcesoriów marki. Początek pandemii i zamknięcie w domach uwolniło w Polakach wielkie pokłady fantazji kulinarnej, nie wychodziliśmy wtedy z kuchni! Dlatego materiał marki z ciekawymi przepisami odniósł sukces, a wkrótce e-book został dystrybuowany kolejno w Czechach, Bułgarii, Grecji i na Węgrzech. Dziś mogę zdradzić tyle, że kolejna publikacja, którą stworzyliśmy dla marki Electrolux czeka na swoją premierę. 

agencja beclou, marketing gastronomiczny, electrolux, warsawfoods, jaki smak ma swiat, pandemia

Dla marki JURA realizujemy projekt z obszaru influencer marketingu. Naszym celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki, poprzez wartościowe i ciekawe treści. Dzięki współpracy z Magdą Mołek, która prowadzi kanał na Youtube “W moim stylu”, raz w miesiącu pojawiają się na nim rozmowy z inspirującymi osobami, które swoją postawą nawiązują do wartości marki. Sprawdźcie to koniecznie!

  • Jak odnieść powyższe informacje do mniejszych biznesów?
  • Chcesz rozpocząć komercyjne współprace z markami, ale nie wiesz, jak zabrać się do tego tematu?

agencja beclou, marketing gastronomiczny, electrolux, warsawfoods, jaki smak ma swiat, pandemia

Oto garść porad ode mnie, które zwiększą Twoją skuteczność, chociaż pamiętaj – kluczowa jest Twoja determinacja!

SOLIDNIE SIĘ DO TEGO PRZYGOTUJ

Zrób reaserch marek, z którymi chcesz nawiązać współpracę, podziel je na kategorie. Przykładowo: produkty spożywcze, napoje, opakowania żywności, gadżety kuchenne. Sprawdź podstawowe informacje o wybranych markach: czy prowadzą obecnie działania z twórcami? Jeśli tak, jakich twórców zapraszają do współpracy? Sprawdź wszystkie produkty, nie tylko te które znasz  – podczas rozmowy z marką to duży plus, kiedy okaże się że znasz jej ofertę. Kolejnym krokiem jest zastanowienie się, co możesz zaproponować marce? Jesteś kucharzem i możesz przygotować serię przepisów z wykorzystaniem produktu? Super. Może te przepisy będą miały w sobie coś wyróżniającego? Czy jesteś w stanie dostarczyć materiały wideo lub content fotograficzny? Może masz pomysł na e-booka i dzięki współpracy z marką nie tylko zainwestujesz w lepszej jakości produkt, ale również będziesz mógł przekazać materiał marce? Kombinuj i jasno określ wachlarz swoich możliwości. Nie odwlekaj momentu wysłania wiadomości i nie wstydź się tego, że to Ty robisz pierwszy krok. Do odważnych świat należy – wyświechtane, ale prawdziwe. 

agencja beclou, marketing gastronomiczny, electrolux, warsawfoods, jaki smak ma swiat, pandemia

DAJ SIĘ ZAUWAŻYĆ

Zainicjuj kontakt mądrze. Co to znaczy? Znajdź kontakt bezpośrednio do działu marketingu, dowiedz się jaka agencja obsługuje daną markę i napisz bezpośrednio do tych osób. Czy jest to czasochłonne? Tak. Przynosi jednak zdecydowanie lepsze rezultaty niż przesłanie setek zapytań na maile kontaktowe, które z dużą dozą prawdopodobieństwa nigdy nie trafią do osób odpowiedzialnych za współpracę z twórcami. “Witam. Nazywam się xyz i chcę podjąć współpracę z Państwa marką. Jeśli są Państwo zainteresowani, proszę o kontakt”. Nigdy nie zaczynaj kontaktu w ten sposób. Nigdy. Pokaż zaangażowanie, stwórz wzór wiadomości, którą będziesz wysyłać do marek, zmieniając tylko podstawowe informacje. Pamiętaj, że treść nie może być zbyt ogólnikowa, aby czytająca ją osoba nie miała wrażenia że jest to “kopiuj-wklej”. Skup się na konkretach: krótko się przedstaw, wypisz swoje największe osiągnięcia, pokaż zrealizowane kampanie lub portfolio. Miej przygotowane statystyki mediów społecznościowych, bloga. Napisz co możesz zaproponować marce i wyraź zainteresowanie produktem. Tak skonstruowana wiadomośc ma o wiele większą szansę przebicia. Sprawnie odpisuj na wiadomości. Jeśli widzisz taką możliwość proponuj dodatkowe działania i rozwiązania (to również dodatkowe obszary podlegające wycenie!). Jest duża szansa, że Twoja kreatywność i elastyczność zostanie dostrzeżona i doceniona.

marketing gastronomiczny, electrolux, warsawfoods, jaki smak ma swiat, pandemia

RÓB JAK NAJWIĘCEJ PROJEKTÓW WŁASNYCH

To pokaże potencjalnym kontrahentom, że jesteś osobą pełną pasji. Dodatkowo będziesz mieć portfiolo, którym możesz się pochwalić, nawet jeśli pierwsze współprace jeszcze przed Tobą. O tym, że to najlepszy sposób na rozwój, oczywiście nie muszę wspominać. Do dzieła! Trzymam kciuki.

Chcesz się podzielić swoimi pomysłami? A może masz jakieś pytania? Zostaw komentarz pod artykułem lub na skrzynce mailowej.

Warto przeczytać️

Akcja kreacja, czyli jak zostać zauważonym? Jak zacząć? „Dzień dobry, jestem Kasia i mam szczęście zajmować się kreowaniem wizerunku marek foodowych”?...
Jak zaparzyć kawę w Aeropressie? Czy doświadczenie, za które również płacimy wybierając się do restauracji, kawiarni czy koktajl baru możemy...
Zachwyt na All Inclusive - Jedziemy całą rodziną do Turcji – padło przy kawie na spotkaniu z moją siostrą...
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

bądź na bieżąco